2. Durak – Gökova, Akyaka (850 km)

Ayvalık’tan öğlen civarlarında çıkıp şurada fotoğraf çekelim, acaba burada bir şeyler mi yesek derken yolda fazla oyalandık. Yol boyunca manzaranın muhteşemliği de biraz hızımızı azaltmış olabilir, seyretmelere doyamadık. Kabak’ta kamp alanlarına inen tozlu ve zorlu  yolları düşününce karanlığa kalmayalım, yakın bir kamp bularak ikinci geceyi de orada geçirelim dedik. Çadırın en sevdiğimiz yanlarından biri daha, rezervasyonsuz tatil!

Gökova Orman Kampı’nı keşfetmemizi sağladığı için Google’ı çok seviyoruz. Kocaman bir ormanın içinde, epey kalabalık bir yer Gökova Orman Kampı. 6 aylarını orada geçirecekmişçesine çardaklar, mutfaklar, televizyonlar kuranları, hatta oturma grubu getirenleri görünce biz de kamp mı yapıyoruz diye dönüp kendimize sorduk. Şimdiye dek gördüğümüz en ‘aile boyu’ kamp alanı oldu Gökova. Giriş kısmı oldukça kalabalıktı, ormanın içi kısımlarına doğru daha sakin yerler bulmak mümkün. Yine tek gece kalacağımız için yer konusunu çok dert etmedik. Kamp alanıyla ilgili hoşlanmadığımız tek şey, tuvalet ve duşların vahim durumu oldu.

Bu arada komşumuzda çadırımızın aynısından vardı. Yan gözle keserek tavanı nasıl daha gergin hale getireceğimizi keşfettik. Bir de o arkadaki ip sadece oradan sarkmakla kalmıyor, yattığınız yerden arkadaki pencereyi açıp içeriyi havalandırabilmenizi sağlıyormuş, biz anlamıştık zaten.

Gökova için mavi ve yeşilin muhteşem bir uyumla dans ettiği yer diyebiliriz. Buna bir de kalabalık olmayışı eklendiğinde tadından yenmiyor! Çadırımızı kurduktan sonra Akyaka’nın merkezine indik. Oldukça ufak bir kasaba, şirin dükkanlar ve lokantaların olduğu bir cadde. Civarda en çok ilgi gören yerler tekne turu yapma imkanının da olduğu Gökova körfezinin müthiş koyları ve Azmak Nehri’nin buz gibi sularının etrafındaki lokantalar. Bir de en güzel Gökova manzarasına sahip olan Sakartepe’yi duyduk ama vakit darlığından gidemedik.

Akyaka’da kısa bir yürüyüşün ardından akşam yemeği için Azmakbaşına gittik. Nehir kenarındaki restoranlardan birinde durduk ve rezervasyonunuz var mı sorusuyla karşılaştık. Meğer Halilin Yeri oranın en meşhur restoranlarından biriymiş. Akyaka’da geçirecek tek akşamımız olduğu için morallari bozmayıp az ilerideki Cennet Restoran’a girdik. Nehrin kenarında şırıl şırıl akan suyun sesi ile çok lezzetli bir balık yedik.

Gece kampa döndüğümüzde o kalabalığa rağmen gürültüsüz bir ortamla karşılaşmak bizi şaşırttı doğrusu. Herkesin aynı anda sohbet edip, kimseyi rahatsız etmeden müziğini dinleyebilmesi ve eğlenebilmesi takdir edilesi. Orman havasının ve kalan rakımızın tadını çıkarıp erkenden kalkmak üzere uykuya daldık.

Sabahın erken saatlerinde kuş sesleriyle uyanmanın güzelliği yetmezmiş gibi, bir de deniz kenarına inip bu manzara ile karşılaşmak mükemmeldi.

İskelenin manzarası

Arkanızda yemyeşil bir orman, karşınızda dağlar, ayağınızın altında serin ve berrak bir deniz. Bir de kimsecikler yok ortalıkta… Daha ne isteyelim! Sabah sporumuzu yüzerek yapıp bir süre manzaranın tadını çıkardıktan sonra toparlanmaya başladık. Kampa çadır için 35 TL ödedik, ekstra bir ücret alınmıyor. Ardından sen mi büyüksün biz mi diyerek Halilin Yeri’ne kahvaltıya koştuk.