6. Durak – Midilli (Lesvos, 2402 km)

Midilli, nam-ı diğer  Lesvos; Yunanistan’ın 3. büyük adası. Tarihiyle ilgili merak uyandırıcı hikayeler var ama korkmayın anlatıp kimseyi sıkmayacağız. Zira bizim için yine tarihi bir geziden çok bol bol plajda yatmalı, denizlerde ahtapot kalamar bırakmayana kadar yemeli, şişe şişe ouzo devirmeli bir tatil oldu. Ouzonun doğum yeri olan ada epey büyük, hakkını vermek için 3-4 gün geçirmek gerek.

Liman bölgesi

Ada’nın merkezi Mytilene

Midilli’ye nasıl geldik?

Midilli’ye Ayvalık’tan Jale Tur ve Turyol isimli şirketlerin feribotları ile geçebiliyorsunuz. Pek bir farkları yok, ikisi de aynı ücrette ve benzer konforsuzlukta. Neyse ki 1,5 saat gibi bir sürede karşıya geçebiliyorsunuz. Ücretler gidiş dönüş 30 Euro, internet sitesinde biraz daha uygun. Araçla geçecekseniz bileti erken almanızı öneririz. Biz aracı Ayvalık’ta bir ara sokağa park edip geçtik, adadan kiralamayı planlamıştık (planların suya düşmesi an meselesi).

Vize meselesi

Seren’in devam eden schengeni cebinde, içi rahattı. Benimse gidemediğimiz Hırvatistan tatili için aldığım vizem hala geçerli, ancak Hırvatistan’a giriş yapmadığım için sorun çıkabileceğine dair söylentiler var. Rahatlık o ki, kapıda vize uygulaması başlamış diye duyduk ve atladık feribota.

İndiğimizde tabi ki memur Hırvatistan vizemi kabul etmedi ve oradaki ofisten 4 günlük vize alabileceğimi söyledi. Vize ofisi hemen feribot çıkışında birkaç memurun çalıştığı küçük bir oda. Neyse ki vizesiz seyahat etmeme rağmen, cüzdanımda biyometrik fotoğrafım olmadan dışarı adımımı atmamışım. Nitekim fotoğraf sıkıntısı olmadan memur ile birlikte vize formunu doldurduk.

Şunu söylemeliyim ki vize ofisindekiler inanılmaz yardımcı ve güleryüzlü insanlardı. Samos’ta bunun tam aksi bir durumla karşılaşacaktık oysa ki.

Midilli’de araç veya motosiklet kiralama

Ufak bir gecikmeyle de olsa kendimizi Ada’nın renkli sokaklarına atabildik. Hemen iskelenin etrafındaki araç kiralama ofislerine koşturduk. Sürpriz! Ertesi gün bayram olduğu ve bütün yüce Türk milleti Ada’ya akın ettiği için hepsi rezerve, kiralık araç yok. Taksi ücretleri pahalı denebilir. Ada 1600 kilometrekare. Bu da araçsız birçok yeri kaçıracağımız anlamına geliyor.

Derken Seren’in motorsikletlere yan gözle bakışını yakaladım. Asla olmaz ben binemem dememle kendimi motorun arkasında dans edip plaja giderken bulmam arasında çok az zaman vardı. İllegal bir detay, motorsiklet ehliyetimiz yoktu, zaten kiralarken sadece araç ehliyeti sordular. Vize almaktaki ve araç kiralamadaki rahatlığımzıdan sonra Midilli’nin tam bize göre olduğunu düşündük.

Ortalama araçlar için günlük kira 35-40 euro civarındaydı. Motorsikletler ise 15-20 euro. Bir de 6 euroluk mazotla depoyu doldurduğumuzu gördüğümüzde sevinç göşyaşları dökmeden edemedik. Gezinin sonunda motorsiklet kiralamanın burada yapabileceğimiz şeylerden en iyisi olduğunda hemfikirdik. Hem 3,5 günde adayı karış karış gezdik, hem de inanılmaz keyif aldık. Motorsiklet olmaz derseniz de mutlaka önceden rezerve ederek araç kiralayın, her yerin tadını çıkarın.

Nerede kaldık?

Kalacak yer için pek araştırma yapmamıştık açıkçası. Nasıl olsa araç kiralayacağız diye düşünüp fiyat odaklı bir aramadan sonra booking.com’dan bulduğumuz Skala Loutron kasabasında küçük bir butik otel olan Andriotis Studios’da kaldık. Gecelik iki kişi 35 euro civarında ödedik. Ama burası gerçekten ufak bir köy gibi, turistik değil.

2014-07-27 09.35.082014-07-27 07.51.33

Pek tavsiye eder miyiz, sanmıyorum. Bizim için avantajı fiyatı ve dünya tatlısı ev sahibi ile akşam havuz başında oturup uzo içmesi oldu. Adanın turistik merkezi olan Molivos konaklama için tercih edilesi.

Nereleri gezdik?

Feribottan Lesvos’un merkezi olan Mytilene‘e iniyorsunuz. Küçük ve hareketli bir yer burası. Deniz kenarında bir şeyler atıştırıp içkinizi yudumlayabileceğiniz cafeler; paralelindeki caddede de güzel yemekler yiyebileceğiniz restoranlar, alışveriş yapabileceğiniz dükkanlar mevcut. Siesta saatlerine ve pazar günlerine dikkat! Hayalet bir şehir görmek istemiyorsanız bu saatleri deniz kenarında geçirmekte fayda var. Merkezde hemen dikkatinizi çeken ve oldukça etkileyici bir yapı olan Agios Therapon Kilisesi ve Arkeoloji Müzesi gezilebilecek tarihi yerler.

Neyse ki odamızda daha güzel bir harita bizi bekliyordu

İlk akşam otele yerleşip küçük kasabamızda yemek yedikten sonra haritamızı incelemeye koyulduk. Altımızdaki minik scooterımızla nerelere gidebiliriz diye bakarken kendimizi yolda bulduk. İlk durağımız Mytilene’e yakın olması sebebiyle Plomari oldu. Plomari, Mytilene’den sonra en büyük ikinci şehir. Eskiden ouzonun başkenti imiş burası. Yani içip oldukça güzel yemekler yiyebileceğiniz yerler, denize girmek içinse birkaç güzel plaj bulunuyor. Büyük dediğimize bakmayın, Ada’nın merkezi ve diğer şehirlerle karşılaştırıldığında ouzo’su dışında pek göz çarpan bir yanı yok. Yol üstünde içinden geçtiğimiz köyleri daha çok sevdik.

Rotayı deniz kenarından çizmenin dayanılmaz mutluluğu

Uzaklığına bakmadık, erkenden yola çıkarsak olur bizce dedik. İkinci günümüzü Molivos‘a ayırdık. Molivos Ada’nın en turist-yoğun şehri. Gidince sebebini anlıyorsunuz. Oldukça güzel plajlar, beach-club tadında birkaç mekan, yerel ürünlerin ve hediyelik eşyaların satıldığı daracık güzel sokaklar… Tekrar gitsek kesinlikle bu civarda kalırdık.

Molyvos'ta Mojito keyfi. İçkiler oldukça ucuz..

Mojito keyfi. İçkiler oldukça ucuz..

Molyvos

Molivos

Son günü Eressos’ta geçirelim dedik. Yol üstünde diye Kalloni‘ye uğradık. Bu ufak kasabada arı sokması kaynaklı ufak bir mola vermek durumunda kaldık. Motosiklet kullanacaksanız üzerinize birşeyler giymenizde fayda var. Nitekim Kalloni’de görülecek pek bir şey yok, yola devam!  Kıvrım kıvrım yollardan geçerek vardığımız Eressos’un kumsalını pek sevdiğimizi söyleyemeyeceğim. Belki de etrafımızda yüzbinmilyon tane Türk ve çocuklu aile olduğu içindir bilinmez, kendimize sakin bir köşe bulalım derken güneşin altında kaldık. Deniz serin ve keyifliydi, pek tatlı restoranlar vardı. Bu açıdan oldukça keyifli bir yer, görmenizde fayda var.

Eressos'ta kumsala bir merdivenle ulaşabileceğiniz restoranlar

Eressos’ta kumsala bir merdivenle ulaşabileceğiniz restoranlar

Sigri‘ye de gitmedik dememek için Eressos’tan dönerken şöyle bir geçiverdik. Oldukça küçük bir yer. Kısa bir yemek molası verdik, ardından denize girelim dedik. Bizdeki halk plajlarını aratmayacak konforda bir yer için garip bir giriş ücreti istenince atladık motorumuza köyümüze (Skala Loutron) döndük.

Ne yedik, ne içtik?

Skala Loutron’daki otele vardığımızda eşyaları yerleştirip restoranlar nerede diye sorduk ev sahibimize. Kendisi limanda bir (rakamla1) lokanta bulabileceğimizi söyledi. Kısa bir yürüyüşle limana gittiğimizde önce şaşırdık, bizim köy kıraathaneleri gibi bir yerdi. Ama hayatımızda yediğimiz en lezzetli sardalya ve salatayı yiyeceğimiz aklımıza nereden gelsin? Bu turistik bile olmayan küçük kasabanın salaş lokantasında yediğimiz ilk akşam yemeği bize Ada tatilimiz için güzel ipuçları verdi.

2014-07-26 20.29.02

Skala Loutron’daki küçük restoran

Restoran adı veremeyeceğiz, nerede bulursanız yiyin gerçekten. Biz masaya her oturuşumuzda Greek Salad, Kalamari, ahtapot ızgara ve Uzo’yu sabitledik, ardından değişkenlerle masayı donattık. Sadece bir yerde yediğimiz Kalkan balığından pek hoşlanmadık, onun haricinde denizden ne çıktıysa yedik. Her ne kadar mutfaklarımızın benzer olduğu iddia edilse de, aynı denizin kalamarını adamlar nasıl bu kadar lezzetli yapabiliyorlar diye şaşırmaktan kendimizi alamadık.

2014-07-26 20.34.02

Greek salad ve sardalya

Lezzet bir yana, sahibinin samimiyeti, kahkahalarıyla masaya her gelişinde Türklere dair bir anısını anlatması, giderken bizi tatlı bir hediye ile uğurlamasıyla Eressos’taki Aitaio Restoran’ı öneririz, giderseniz bizden selam söyleyin.

Sürekli deniz ürünü yemekten sıkılanınız olursa güzel birkaç İtalyan lokantasına da denk geldik. Pizza ve makarnaların da midyeli, karidesli olanını yedik ama pek başarılılardı.

Kahvaltı konusunda çok ekstra bir şey söyleyemeyeceğiz, genellikle ufak bir şeyler atıştırıp Frappelerini içiyorlar. Evet, bu kadar çok frappe içmelerine çok şaşırdık. Genci yaşlısı, gece gündüz demeden sürekli frappe içiyorlar.

kahvaltımız..

Mytilene Kipos’taki kahvaltı tabağımız

Akşamları oldukça uygun fiyatlara içki içebileceğiniz çok keyifli cafe ve barlar mevcut. Biralar 3-5 euro, Martini 4 euro, kokteyller 5-10 euro civarında.

2014-07-29 20.40.39

Seren’in frappesi

Ayrıca dönerken fiyatlara dayanamayıp bol bol şarap ve uzo alabilirsiniz. Güvenlikten geçerken sorun yaşamadık.

Bunları yazarken düşündüm de, üşenmeyip bir hafta sonu Midilli’ye yemeğe gidebiliriz.

Gece hayatı

Tüm yazımızdan göreceğiniz üzere pek bir gece hayatımız olmadı Midilli’de. Malum, motor kullanıyoruz, güvenlik önemli. Zaten bütün gün yollarda olunca bir yorgunluk çöküveriyor üzerimize, akşamları ouzo balık mezemizi yapıp otelimize döndük. Eğlenmek isteyenleriniz için Mytilene’de ve Molivos’ta güzel barlar mevcut, geçerken gördük.

Bonuslar:

Feribottan indiğinizde vize kontrolünün yapılacağı yere doğru koşan insanlar göreceksiniz. Bir bildikleri var, utanmayın, siz de koşun. O sıcakta bir buçuk saat vize kuruğunda bekleyeceğinize oturup buz gibi frappenizi yudumlarsınız.

Genci yaşlısı neredeyse herkes İngilizce biliyor. Bilmiyorsanız bile ilginç bir şekilde siz Türkçe karşınızdaki Yunanca konuştuğunda anlaşabiliyorsunuz. Gerçekten.

Araç veya motosikletle dolaşacaksanız Google maps süper çalışıyor. Wifi olan yerlerde rotamızı çizip sonrasında her yeri haritadan bulduk. Yollar biraz karışık, gece ise aydınlatma iyi değil, haritaya teşekkür edeceksiniz.

Ada çok büyük. Çok keyif aldık ama bir scooterla 4 gün boyunca yol almak yorucu oldu. Daha iyi bir motosiklet veya araç kiralamak düşünülebilir, yaşasın konformizm.

Deniz ürünleri ve rakı/ouzo seviyorsanız iki kilo verip öyle gidin. Sadece yemeğe bile gidebileceğimiz bir yer Midilli.

7. Durak – Kuşadası

3 comments

1. Geri bildirim: 5. Durak – Yeniden Ayvalık, Çamlık Camping (2002 km) | Yoldaysak Evdeyiz