8. Durak – Samos (3617 km)

Samos Kuşadası’ndan 1,5 saatlik bir feribot yolculuğu ile geçilen küçük bir Yunan Adası. Ada’ya günübirlik gidebileceğiniz gibi,  2 günde tüm adayı gezip görebilirsiniz. Beklentinin çok yüksek olmaması gereken ama oldukça güzel yemekler yiyip tertemiz plajlarda keyifle vakit geçirebileceğiniz bir yer.

Kaynak:wedding-greece.gr

Nasıl geldik?

Kuşadası’ndan Midilli’ye feribot seferleri bulunuyor. Gelirken nasıl sinir harbi yaşadık konulu, feribot şirketi ve vize detaylarını içeren Kuşadası yazımızı buradan okuyabilirsiniz.

Araç veya motosiklet kiralama

Ada pek büyük değil. Ama her yerini göreyim, tadını çıkarayım derseniz araç kiralamak her zaman iyi bir çözüm. Araçlar günlük 30-40 euro, motorsikletler 15-25 euro civarlarında.

Bize gelince, Midilli’deki gibi araç kiralamaya niyetlendik ama maalesef yüksek sezon sebebi ile yine hepsi doluydu. Nasıl olsa motorsiklet alabiliriz rahatlığıyla girdiğimiz ilk acente bize motorsiklet ehliyeti sordu. Ama Midilli’de ehliyetsiz kiraladıydık şeklinde sesimizi inceltip boynumuzu bükerek yere baktık ama olmadı. Polis kontrolü olursa ceza kesilmesini göze alamaycaklarını söylediler.

Hem vize hem de araç kiralama konusunda iki ada arasında bu kadar fark olmasına epey şaşırdık doğrusu. Nitekim taksiye atlayıp otelimize doğru yola koyulduk.

Nerede kaldık?

Kokkari'deki Aphrodit Apartments

Aphrodite Apartments

Booking.com’dan bulduğumuz Aphrodite Apartments’da kaldık. İşletmecisi oldukça tatlı ve anlayışlı bir kadındı. 3 gece iadesiz yer ayırtmış olmamıza rağmen vize sebebiyle ilk gün gelemediğimizi ve 2 gece kalabileceğimizi anlattıktan sonra ücreti 2 gecelik aldı. İki kişilik oda ücretleri 30-35 euro civarında. Pek lüks değil ama oda oldukça genişti. Konforlu bir yatağı, güzel bir balkonu, manzarası, hiç kullanmadığımız bir mutfağı ve hafif sorunlu bir banyosu vardı.

Ada zaten pek küçük, kalınabilecek en güzel yer Kokkari. Otellerin çoğu plajın yanındaki caddenin karşı kıyısında sıralanmış. Yukarılara doğru uzanan dar sokaklarda da konaklama için güzel manzaralı seçenekler mevcut.

Nereleri gezdik?

1,5 saatlik feribot yolculuğundan sonra Ada’nın merkezi olan Vathi’ye iniyorsunuz. Vathi denizin adanın iç kesimine doğru kıvrılması sonucu üç tarafı denizle olan çevrili küçük bir kent. Sahil boyunca pek tatlı cafeler ve restoranlar sıralanmış. Akşam deniz kenarında yürüyüş yapmak oldukça keyifli. Ara sokaklara girdiğinizde güzel dükkanlarla ve birşeyler içebileceğiniz barlarla karşılaşıyorsunuz. Bu civarı birkaç saatte yürüyebilirsiniz. Meraklısına bir de Arkeoloji Müzesi bulunuyor.

Denize çıkan dar sokaklar

Kokkari tatilcilerin gözdesi, konaklamak için de en uygun yer. Sahil boyunca cafeler ve restoranlar uzanıyor. Sessiz sakin tüm gün plajda serin ve berrak suyun tadını çıkarıp, cafelerde yemeğinizi yiyip Martininizi içebiliyorsunuz. Fiyatlar oldukça uygun. Midilli ile kıyasladığımızda belki birkaç euro fazla, ama kesinlikle Türkiye’den daha ucuz. Plajlarda 6-7 euro gibi bir ücret var, ama yiyecek içecek tükettiğinizde bu ücret alınmıyor.

Samos felsefesi

Dar sokaklarda dolaşıp fotoğraf çekmek oldukça keyifli, klasik Rum mimarisiyle beyaz ve mavinin birleşimi oldukça fotografik. Akşamları yemekten önce otelden çıkıp sahilde yarım saatlik bir yürüyüş yapabilir, dükkanları dolaşabilirsiniz.

Kokkari plajlarından biri

Kıyıdaki mekanlar geç saatlere kadar açık, ama hareketli bir gece hayatı beklemeyin. Yemek çoğunlukla geç saatlere kadar sürüyor, ardından bir iki kadeh içerken fonda hafif bir müzik oluyor çoğu mekanda.

Kokkari’ye oldukça yakın Lemonakia ve Tsamadu Beach varmış çok meşhur. Yaklaşık iki günümüz olduğu ve araçsız kaldığımız için buralara gidemedik, bir dahaki sefere.

Monalates Kokkari’den biraz daha ileride yüksekçe bir köy. Köye kıvrıla kıvrıla giden yolun manzarası o kadar güzel ki vaktiniz olursa bir uğrayın deriz.

Tepeden Pythagorion

Ada’nın en sevdiğimiz taraflarından matematikçi ve filozof Pisagor’un köyü Pythagorion var bir de. Kokkari’deki kilisenin önünden hareket eden otobüslere biniyoruz Pythagorion’a varmak için. Bileti otobüsten alabiliyorsunuz, 1,40 euro, 20 dakikada varıyorsunuz. Kilisenin önündeki tabeladan saatlere bakmayı unutmayın, özellikle hafta sonları otobüsler seyrek geçiyor ve son dönüş otobüsü 19.00 civarında.

Pythagorion küçücük ama şirin bir yer. Hediyelik eşyalar satan dükkanlardan oluşan bir caddesi var. Marmaris’i andıran bir limanda yatlar ve etrafında güzel yemekler yenebilecek mekanlar sıralanmış. Yat limanının yanında küçük bir plaj vardı ama pek sevmedik. Buradan bisiklet kiralayarak merkezi dolaştık. Etrafta tabelalarla gösterilmiş ve koruma altına alınmış arkeolojik alanlar mevcut, ama buralara gitmek için kendinizi yormayın. İstanbul’da her gün içinde yaşadığımız küçük bir duvar kalıntısının bile etrafını çevirip tabelasını dikmişler, tarihe saygı. Bir de Arkeoloji Müzesi var. Yolunuz düşerse yakınlardaki Hereon antik kentine uğrayabilirsiniz, ama yine yolu uzatmaya değmeyecek kadar az kalıntı bulunuyor. Tepedeki kilise ve mağara görmeye değer. Bisikletle çıkmakta epey zorlansak da manzara güzel, mağaranın soğukluğu şaşırtıcı idi.

Tepedeki kilise

Son günümüzde denize girmeden olmaz deyip o sıcakta bisikletle 5 km mesafedeki Mikali Beach’e gittik. Plaj mükemmel değildi ama deniz yine temiz ve serin. Keyfimizi yapıp dönüş otobüsüne yetişmek üzere geri döndük.

Ne yedik, ne içtik?

Yine ne bulduysanız yiyebilirsiniz, Ada’da lezzetsiz bir şey yediğimizi hatırlamıyoruz. İlk akşam otelimize yerleştikten sonra saat 23.00 civarı Kokkari sahilini dolaşmaya çıktık. Tam acıktık ama bu saatte de yenmez ki diye düşünürken sahilin en ucunda masa ve sandalyelerini kumsala atmış şirin bir restoran görüp oturduk. Turistlerin çoğu yemeklerine yeni başlıyordu, bu kültürü seviyoruz. Yemeğin lezzetinin yanına birden ortaya çıkıp harika şarkılar çalıp söyleyen Küba’lı bir grup eklendi. Denizin dibinde müzik dinleyip yakamoz eşliğinde ouzo içmek gibisi var mı!

Kokkari’deki en meşhur restoranlardan biri Meltemi imiş. Sürekli çok kalabalık olmasından ve bir gün kapıdan geçerken sorduğumuz soruya kaba bir yanıt almamızdan dolayı gitmekten vazgeçtik, pek bir şey kaçırdığımızı düşünmüyoruz. Pythagorion’da da oldukça güzel bir yemek yedik. Burada limandaki restoranların bir tık daha pahalı olduğunu söyleyebilirim. Yine de ouzosuyla balığıyla en pahalı iki kişilik yemeğimiz 35 euro civarındaydı.

Pythagorion'da yediğimiz en güzel şey

Pythagorion’da yediğimiz en güzel şey

Kokkari’de şirin bir pizza restoranı da bulunuyor. Öğle yemeği için pizza-beyaz şarap alternatifi düşünülebilir.

Burada öğle yemeklerini o kadar abarttık ki akşam yemeği saatlerinde acıkmadık. Böylece akşamları sokaklarda yürüyüş yapıp dükkanları dolaşarak geçirdik, yemeğimizi ise geç saatlerde yiyip sahilin tadını çıkardık. Yaşasın sedanterizm.

Gece hayatı

Midillli’de motorumuz olduğu için gece pek içememiştik, Samos’ta ise tam tersi motorumuz olmadığı ve taksi pahalı olduğu için uzaklara gidemedik. Kokkari geceleri pek hareketli değil. Bir akşam denk geldiğimiz barda gitar ve davul eşliğinde canlı müzik vardı. Sanki çalanların ailesi toplanmış gibiydi, cana yakın Yunanlardan oluşan hareketli bir grup ve Alman turistlerin arasında pek keyifli bir akşam geçirdik.

Buranın dışında merkezde ya da Ada’nın daha iç kısımlarında yol üzerinde birçok kulüp varmış duyduğumuza göre.

Bonuslar:

Vize için evraklarınızı iki üç gün öncesinden acenteye gönderin ki kafanız rahat olsun.

Pythagorion’dan Pisagor’un öğrencileri eşit içki içebilsinler diye tasaradığı ilginç Pisagor Kupasından alın. İlginç bir tasarım, incelemeye değer.

Ardından tekrar Kuşadası’na dönüp, arabamıza atlayıp nadide İstanbul’umuzun yolunu tuttuk. 15 günde Devr-i Ege’mizin sonuna 3617 km ve üçer kilo fazla ile geldik. Kuşadasında yaşadığımız vize sorunu dışında oldukça keyifli bir tatil ve rota oldu, yine olsa yine yaparız!

2 comments

1. Geri bildirim: 7. Durak – Kuşadası ve Samos Vizesi (2736 km) | Yoldaysak Evdeyiz