İbrice Limanı’nda 1 Yıldız Dalış Eğitimi

Geçen yıl Kömür Limanı’nda dostlarımızın teşviği ile yaptığımız (belki de birimizin yapamadığı) keşif dalışının ardından pek bir heveslenmiştik su altı dünyasını keşfetmek için. Geçen haftaki keyifli Fethiye tatilimizde birkaç keşif dalışı daha yaparak epey aşina olduk suya ve sezonu erken açmamızı da firsat bilip 9-10 mayıs hafta sonunu 1 yıldız eğitimine ayırdık.

Cuma akşamından yola çıkıp geceden kamp atmanın ve Cumartesi sabahı doğaya uyanmanın tadını iyi bildiğimiz için iş çıkışı yollara düştük; gece İbrice’deydik.

Saros Körfezi ilgi çekici birçok dalış noktası barındırıyor, üstelik İstanbul’a çok yakın. İbrice Limanı da bu noktalardan biri, dalış kulüplerinin bulunduğu küçük bir liman. Keşan’dan sonra Mecidiye tabelasını takip ederek 20 dakikalık bir yolculuk ile ulaşıyorsunuz. Konaklama için ufak bir tesis var ama biz tabi ki kamp yapmayı tercih ettik. Limanın etrafını dolaşmaya vakit ayırırsanız ağaçların arasından görünen mavilikler saklayan harika yerler keşfedebiliyorsunuz. Kamp tesisi bulunmasa da zaten küçücük bir yer olduğu için limanda tüm ihtiyaçlarınızı giderebiliyorsunuz.

Adventure (2)

Cumartesi sabahı tekneye yetişmek için erkenden kahvaltı aramaya koyulduk. Limanda pek seçenek yok, biz de en yakın köy olan Mecidiye’ye gittik hocamızın tavsiyesi ile. Mecidiye’de köy camiinin çaprazında göreceğiniz Mehmet Abi’nin kahvesine oturduk. Sadece kendinize ağaçların altında ve kuş cıvıltılarının arasında bir masa seçip gerisini Mehmet Abi’ye bırakmanız yeterli. Tereyağının, köy ekmeğinin, menemenin tadına doyamadık; fazla fazla alıp eve taşımaya niyetlendik, burada kahvaltı etmenizi şiddetle tavsiye ediyoruz. Kuş sütünün fakir kalacağı kahvaltımızı bitirip Ahmet Hoca’nın yolumuzu gözlediği Argos Dalış Kulübü’nün teknesine atladık.

Önce eğitim! 1 yıldız eğitiminin ilk aşaması olan teorik kısımda ekipmanlar tanıtılıyor ve nasıl hazırlanıp kuşanılacağı gösteriliyor. Dersin ardından eğitmen ile birlikte su altında pratik yapılıyor. Tek şanssızlığımız havanın epey kötü olması idi. Su altında görüş çok kısıtlı, su oldukça soğuktu. Bir ara neden bu kadar acele ediyoruz, haziran temmuzu beklese miydik diye tereddüt etmedim değil. Ama Seren’in herkes dalış yaparken yüzeyden onları izlemenin ne kadar acı verici olacağına dair anlatıları üzerine tekrar denedim ve bu sefer becerebildim gibi. Seren ise bir süredir su altında yaşıyormuşçasına rahattı.

Su altında maske tahliyesi, regülatörü (nefes aldığınız bıdı) ağızdan çıkarıp tekrar takma, maskeyi çıkarıp tekrar takma, çimlenme (başkasının havasını kullanma) gibi çalışmalar yaptık. Başta biraz korkutucu gelse de sualtına alıştıktan sonra paniğin gittikçe azaldığını ve ortama uyum sağladığınızı göreceksiniz, en azından benim için öyle oldu. Eğer su altına meraklıysanız ama endişeniz ya da paniğiniz varsa mutlaka üç dört kez deneyin derim.

İlk günün akşamında yorgunluğumuzu atmak için kendimize güzel bir ziyafet çektik. Kalabalık bir grupla kamp yapmanın tadı bambaşka, özellikle de çok sevdiğiniz insanlar varsa. Sohbeti bırakmak zor gelse de ertesi sabah tekneye yetişmek üzere ateşin başından ayrılıp çadırlarımıza dağıldık. İkinci gün yine teknede aldığımız teorik eğitimi su altındaki uygulamalarla tamamladık.

tekne

Gerçekten yoğun olan bir programı 2 buçuk güne sığdırmak biraz yorucu olsa da inanılmaz keyif aldık. Pazar akşamı Ahmet Hoca hepimizi teknede toplayıp neleri daha iyi yapabileceğimizi tatlı tatlı eleştirilerle anlattı. Ardından görüş kısıtlılığı, akıntı, soğuk su gibi şartlardaki soğukkanlılığımız için bizi tebrik etti ve oley- yıldızları kaptık! Şimdi balıklar düşünsün. Kocaman bir yazın planlarını kıyıdan kıyıdan yapmak için bir bahanemiz daha var.

Bonuslar:

Dalış eğitimi alacaksanız Ahmet Hoca’yı ve Argos Dalış Kulübü’nü tavsiye ederiz, buradalar.

Dalışla ilgili tereddütleriniz varsa daha sıcak ve berrak sularda başlamayı tercih edin.

Denizin üstü ve kenarı yetmez, altını da keşfedin! Bambaşka bir dünyadaymış gibi hissedecek, adını henüz bilmediğim onlarca canlıya hayran kalacaksınız.